Dobrý den,
do tohoto bodu se dostane každý autor. Dříve nebo později. Co dělat?
Po první vlně zájmu, která obvykle provází každou novou knihu, přijde doba, kdy autorovi zbyde zásoba neprodaných knih. Před tiskem se musí autor rozhodnout, kolik knih bude chtít vytisknout, a většinou knihy zbydou.
Pokud tiskne na offsetu, pak je to více než 500 nebo 1000 kusů a na digitálním tiskárně může mít jednotky, desítky nebo stovky knihy, ovšem za výrazně vyšší cenu.
U neprodané zásoby není tolik finančně bolestné, že zaplatíte za tisk, ale z dlouhodobého pohledu je bolestné knihy mít skladem a neprodat je. Skladování stojí peníze, knihy zabírají prostor.
Nejlepší by bylo, kdyby distribuce a knihkupectví sami chtěly vaši knihu prodat a trochu se snažily. Pokud vám ale řeknu, že denně vyjde 20-30 knih, kde každý autor má stejné přání – prodat knihu, pak stojíte proti silné konkurenci.
V dnešní době máme možnosti, které jsme před 10 lety neměli. Resp. byly jiné možnosti, ale kde je to loňské kvítí, že?
Dříve byli autoři odkázání na televizní pořady typu Snídaně s Novou, Sama doma a podobně. Dále bylo potřeba dostat se do rádií na rozhovory a do tištěných médií.
Opět jste bojovali s konkurencí. Již ne s 20-30 dalšími novými autory denně, protože 98 % z nich si s propagací nevědělo rady, ale pořád tu konkurence byla.
Dnes také existuje konkurence, máme však desítky a stovky možností, jak oslovit cílové publikum.
Začal bych hledat na Youtube, který kanál oslovuje stejné publikum, kterým chci prodat svoji knihu. Dnes, narozdíl od situace před 10 lety, najdete jednotky nebo i desítky možností.
Budou tam kanály zaběhlé, které si budou klást podmínky a budou chtít za propagaci zaplatit. Avšak také najdete kanály, které bude zajímat vaše kniha a udělají s vámi rozhovor zcela zdarma. Získají tak další zajímavý obsah pro své diváky.
Buď obejdete pár placených kanálů a uděláte pár rozhovorů. A nebo uděláte hodně rozhovorů s menšími kanály zadarmo, což vás bude stát víc času, ale díky tomu, že budete všude, získáte nejvíc. Takto oslovíte publikum, které sleduje ty velké hráče.
Také se může stát, že tím, že budete u mnoha malých, pak s vámi některé velké kanály udělají rozhovor také, protože u toho nebudou chtít chybět.
Bude to vyžadovat víc času, ale budete moct oslovit ty, kteří jsou potenciálními čtenáři.
Po té, co je oslovíte, bude nejlepší dát jim možnost, aby vás mohli někde sledovat a vám to dá možnost s nimi pravidelně komunikovat. Nejlepší je získat na ně e-mailovou adresu, protože to je nejúčinnější způsob komunikace.
Toto bych udělal já (marketingem protřelý), kdybych stál ve vašich botách.
S pozdravem,
Dominik Formánek
https://knihy.elmsservice.cz/logistika-vase-knizky/
P.S. Pokud máte knihu připravenu k prodeji, my jsme připraveni ji posílat vašim čtenářům. Zavolejte na 724546526 nebo napište na podpora@elmsservice.cz