Dobrý den,
sleduji na Youtube pravidelně některé kanály. Občasně, a to na každém z nich, vídám soutěže o různé knihy a další předměty. Fanoušci to milují. Soutěží ostošest a těší se, až jim jejich výhry dorazí.
Všechny tyto kanály mají bohužel jedno společné, co jim kazí jejich renomé a ztrácejí vztah s fanoušky, kteří na výhru čekají a se všemi ostatními následně.
Fanoušci čekající na výhry jsou doslova frustrovaní tím, že se k nim ani po týdnu nedostala jejich výhra. Ptají se v chatu streamera a ten ve shodě, jako by to byla kouzelná mantra, povídá důvody proč, to ještě neodešlo, nebo že neví, že to neodešlo, nebo že se to už konečně pošle.
A všichni ostatní sledují tu zoufalost čekajících a výmluvy těch, co po týdnu ještě neposlali.
Viděl jsem to i u knížek z Institutu Václava Klause, kde bych očekával větší pracovní disciplínu.
Je to pořád dokola opakující se scénář. Přitom to mohou tak snadno vyřešit. A přitom zásilky fanouškům posílají pravidelně a jistě to tak budou dělat dál.
Já jsem byl také v podobné situaci, kdy jsem čekal na výhru, a frustraci jsem mohl krájet jako Rákosníček mlhu. Čekal jsem celý měsíc. Jen pro pořád doplňuji, že zásilka nešla z IVK, aby si to někdo chybně nevyložil.
Nejzajímavější na tom, je ta frustrace. Ta později vede k ochladnutí vztahu se streamerem a prostě celé to magické kouzlo, které se vysíláním po Youtube vytrácí.
Všichni tito streameři mají jednu velkou překážku, se kterou se musí vyrovnat. Jsou v České republice, kde jsou příjemci zvyklí na to, že zásilky dorazí hned druhý den. A nebo o den později, tu už ale mají významně pozvednuté obočí.
Rychlost odeslání hraje v celé rovnici tu podstatnou roli. Doručení kurýrní společností nebo Česko poštou je obvykle velmi rychlé. Ti, co rychlí nebyli už uvolnili místo na trhu.
U mnoha e-shopů lze snížit procenta nevyzvednutých zásilek právě zrychlením odesílání. Každý den zpoždění mohou přinést procenta odmítnutých zásilek.
V ELMSu posíláme objednávky v den, kdy se k nám dostanou. Vše, co přijde do 14 hodin, pokud je to v lidských silách zabalíme a odešleme. Sledujeme procenta zásilek doručených druhý den u všech přepravců a vyhodnocujeme, jak se jim daří dělat jejich práci.
Jestli chcete s vašimi zákazníky rozvíjet dlouhodobý vztah a prodávat jim stále dokola, pak zrychlete odesílání. Budou vás milovat.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Pokud hledáte logistiku pro svůj e-shop nebo se chcete zbavit starostí s odesíláním výher z vašeho Youtube kanálu, pak zavolejte 724 546 526 nebo napište na podpora@elmsservice.cz.