Jak kontrast pomáhá prodávat knížky

Dominik Výběr z e-mailů

Dobrý den,

o víkendu jsem si četl rozhovor s jedním autorem knížek o marketingu a on vysvětloval jeden fenomén, kteří znalí hojně využívají ke zlepšení prodeje i čtenosti svých knih.

V rozhovoru mluví o dvou věcech, o kontrastu a o záměrném snížení komfortu při čtení knihy.

Kontrastem se rozumí záměrné vydaní knihy tak, aby byla v kontrastu s ostatními knihami. Kniha je například výrazně větší než je zvykem, nebo je těžší než je zvykem a nelze ji číst např. v posteli, protože ji v ruce jen tak neudržíte.

Tento rozdíl vytvoří větší pozornost budoucích čtenářů, protože kniha vizuálně nezapadne v šedi těch ostatních.

Kontrastní může také být použití barev, písma na obálce atd. Prostě vše, co může knihu odlišit od zbytku hned na první pohled.

Další pro mě více šokující informací bylo znesnadnění její konzumace, tj. tedy jejího čtení. Autor popisoval, že když udělal knihu těžší, než je zvykem, a ve velkém formátu a s ošklivým písmem, pak ji lidé četli více než ty jeho předchozí.

Popisoval příběh člověka, který kvůli bolesti zad musel tuto knihu číst v autě. Přesto knihu dočetl a odnesl si z ní více než z jeho předchozích knih.

Dále srovnával designově uhlazené Apple News (aplikace sdružující zprávy z různých serverů), která nikdy neprorazila, s jinou stránkou (Drudge report), která je už designově od roku 1997 stejná (designeři by si nad ní odplivli) a která přesto patří k nejnavštěvovanějším stránkám v oboru.

https://www.apple.com/apple-news/
https://www.drudgereport.com/

Také s tím mám zkušenost. Pamatuji si na každoroční čtení Bhagavad-gíty, kterého se účastním v Budapešti, kdy sedím v tureckém sedu asi 4 hodiny a čtu tuto knihu nahlas po verších.

Bolest mých netrénovaných nohou je nesnesitelná. Ale tak nějak mi to otevírá mysl a více si ze čtení odnesu, než pokud sedím v plastovém křesílku. To už mám vyzkoušeno.

Jednu knihu tedy musím udělat trochu hůře čitelnou uvidíme, co to udělá.

S pozdravem,
Dominik Formánek
https://knihy.elmsservice.cz/logistika-vase-knizky/

P.S. Pokud máte knihu připravenu k prodeji, my jsme připraveni ji posílat vašim čtenářům. Zavolejte na 724546526 nebo napište na podpora@elmsservice.cz