Dobrý den,
měl jsem v životě štěstí, že jsem mohl být vedle několika lidí, kteří napsali svou knihu. Víte, jak to v životě chodí. Znáte ty autory, když ještě nejsou autory, nějak se plácají životem, tak jako všichni. Není na nich na první pohled vidět nic zvláštního.
A najednou vydají svou knihu. Ta popisuje jejich třeba život, světonázory, řešení nějakých životních situací, třeba jak harmonizovat vztahy a podobně. Někdo si tu knihu přečte a najednou dojde v jeho životě k pozitivním změnám. Prostě si umí lépe poradit v určitých životních situacích.
Pak autor – ta laskavá osoba, která se se čtenářem podělila o vědomosti, poznání, moudra, je osobou, která měla pozitivní dopad na čtenářův život. Autor je inspirujícím, světlem v životě druhých a stává se mýtickou postavou, se kterou by se čtenář rád setkal.
Seděl jsem na mnoha kafích, obědech, snídaních s různými autory knížek a až na výjimky se všichni viděli stejní jako dříve, obyčejní a bez zvláštních dovedností.
Moje otázka zní: „Pomůže autorovi se prezentovat jako mýtická postava nebo je lepší vše popírat a být obyčejným člověkem?„
Není na to jednoduchá správná odpověď. Pro někoho je lepší přiživovat kult osobnosti a budovat si osobní značku takovou, jak ho čtenáři vidí. Tedy jako výjimečnou osobu, která má pomalu odpovědi na jakoukoliv otázku v celém vesmíru.
Jiný zase začne budovat svoji značku na své „obyčejnosti“. A někdo se bude snažit svým čtenářům vyhýbat, přestože jej milují. Setkání se čtenáři jej budou děsit.
Volba je na autorovi. Záleží, co je přirozené každému člověku.
Z pohledu marketingu bude nejlepší budovat kult osobnosti. Ovšem záleží, jaký máte plán do budoucnosti vy sami.
Jak se k tomu postavíte?
S pozdravem,
Dominik Formánek
https://knihy.elmsservice.cz/logistika-vase-knizky/
P.S. Mezitím, co budete řešit své „vystupování“ před vašimi čtenáři, tak my budeme rádi posílat vaše knížky dalším lidem. S logistikou knížek si nemusíte dělat vrásky.